ידידי הטכניון בישראל

חנוכת היכל הספורט החדש ע"ש עמוס חורב

28/10/2021

בטקס חגיגי חנך הטכניון את היכל הספורט החדש ע"ש עמוס חורב, אלוף (מיל') ונשיא הטכניון בשנים 1982-1973. היכל הספורט החדש, שהוקם על שטח כולל של כ- 2,000 מ"ר בתמיכת ידידי הטכניון בארץ ובעולם, מוקדש בהוקרה לאלוף (מיל') חורב על תרומתו רבת השנים לטכניון ולמדינת ישראל.

"הטכניון הוא הבית שלי," אמר אלוף (מיל') חורב בטקס חנוכת ההיכל. "תמיד, מאז שהייתי מ"כ צעיר, עסקתי בחינוך, וכאן בטכניון המשכתי בכך. לשמחתי הצלחתי לעבור בין תחומי עיסוק שונים אבל תמיד עסקתי בחינוך, שהוא טבע שני עבורי, ותמיד שאפתי לקדם מצוינות. המצוינות היא הבסיס לכל הצלחה. אמרתי אז ואני אומר גם היום – ללא הצטיינות, המדינה הקטנה שלנו לא תחזיק מעמד. הגישה שלי כנשיא הטכניון הייתה מהרגע הראשון שהטכניון הוא מספר אחד, מודל למצוינות. עבורי, גם המבנה החדש הזה הוא ביטוי של מצוינות. אני מודה לכולם על תרומתם להקמת המבנה ומתרגש מאוד להיות כאן אתכם היום".

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון אמר כי "עמוס חורב נולד בשנת 1924, השנה שבה פתח הטכניון את שעריו, ומאז שנותיו שזורות בשנות הטכניון והמדינה לאורך עשרות שנים של פעילות ענפה ומסורה לביטחון המדינה ולרווחת הציבור כולו. קבוצת נשיאי הטכניון היא מטבע הדברים קבוצה קטנה למדי; אבל אפילו בקבוצות קטנות וייחודיות שכאלה יש תמיד אב קדמון, האחד שממנו החלה הספירה. נדמה לי שעבורנו, נשיאי הטכניון לאחר תקופתו, היחיד והמיוחד הזה הוא עמוס. בשנותיו כנשיא הטכניון התחזק מאוד מעמדו של הטכניון כגורם מוביל בתחומים שונים בעלי חשיבות לאומית, לרבות בפיתוח טכנולוגיות ביטחוניות. מאז סיים את כהונתו כנשיא ממשיך עמוס להיות חלק בלתי נפרד מהטכניון. במשך עשרות שנים שימש כיו"ר אגודת ידידי הטכניון בישראל וגם היום הוא ממשיך לכהן כחבר הוועד המנהל של הטכניון והמשנה ליו"ר הקורטוריון, חבר הנאמנים של הטכניון. אני מבקש להודות לך, עמוס, על כל מה שעשית עבור הטכניון לאורך השנים ומאחל לך ולכולנו עוד שנים רבות וטובות של פעילות משותפת לרווחת הטכניון והמדינה".

יו"ר אגודת ידידי הטכניון בישראל, נשיא הטכניון לשעבר פרופ' אמריטוס פרץ לביא, אמר כי "עמוס חורב הוא מר טכניון. קורות חייו הן מפת הדרכים של תולדות מדינת ישראל. תרומתו למדינה מתפרסת על פני יותר משמונים שנים ובכל אחת מתחנות חייו הוא הטביע חותם בל ימחה. בטכניון הוא יצק את עקרון החתירה למצוינות ללא פשרות – הדבר היחיד שיכול לאזן את המגבלה הכמותית שלנו – וטביעות אצבעותיו נמצאות בכל פינה בקמפוס".

הרשמה לאירוע

הזמנות מקוונות בלתי אפשריות לאירוע זה.

חנוכת היכל הספורט החדש ע"ש עמוס חורב