ידידי הטכניון בישראל

טקס הסרת הלוט במעבדת Pearl ע"ש גיא סלע

22/11/2022

פנינה PEARL חדשה בטכניון!

טקס חנוכת מעבדת Pearl ע"ש גיא סלע ז"ל מתרומת חברת SolarEdge SolarEdge Technologies נערך ב-  22 בנובמבר 2022 בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים בטכניון.
באירוע המרגש במעמד נשיא הטכניון, פרופ' אורי סיון, דיקנית הפקולטה, פרופ' עידית קידר, משפחת סלע – ברברה והוריו של גיא הדרה ויורם, והנהלת החברה בראשותו של המנכ"ל ציבי לנדו, נכחו גם חברי סגל אקדמי מהפקולטה לצד חוקרים וסטודנטים רבים.

נשיא הטכניון, פרופ' אורי סיון: "חזון משותף יש לנו עם חברת סולאראדג' וחזונו של גיא ז"ל – קיימות וחיזוק עבודתנו עם התעשייה. בימים אלו אנו מגבשים תכנית אסטרטגית כלל טכניונית לקיימות בהובלתו של פרופ' אבנר רוטשילד. מעבדת PEARL ע"ש גיא סלע (The Power Electronics and Renewable Energy Laboratory)  היא נדבך חשוב ביותר בחיי הטכניון, הפקולטה ובתחומי הלימוד שאנו מובילים"

דיקנית הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים, פרופ' עידית קידר: "יש לנו בפקולטה 11 מעבדות הוראה ששמן יוצא למרחוק אך לא היתה לנו מעבדה בנושא חשמל, עד כה. היום, בגאווה רבה אנו חונכים את המעבדה ה-12 ואין ספק שחברת סולאראדג' מילאה את הצורך הכה חשוב ועוד נראה את הפרויקטים שיצאו ממנה מקדמים את המדע וההנדסה בארץ ובעולם, כולל אלו שהחלו כבר לפעול ובכללותם גם מחקר משותף עם החברה"

אמו של גיא, הדרה סלע, סיפרה על גיא כילד סקרן שלא הפסיק לשאול, לקבל תשובות ושוב לשאול. "גיא תמיד חקר, בדק, פירק לשם החקר וההבנה. עוד כפעוט בן שנה-שנתיים, נהג לישון במיטה כשלצידו אום, ברגים ומסמרים…"

גיא היה אדם לא רגיל. בתור אחד מיזמי הטכנולוגיה המוערכים בדורו בישראל, הוא ניחן ביכולת ייחודית וחדשנית לעצב את העתיד וליצור משהו ממשי ומשמעותי מאין. הוא היה איש חזון בעל צורת חשיבה מבריקה.
גיא השאיר אחריו מורשת וחזון של כלכלת אנרגיה מבוססת שמש וזמינה לכולם.

 

 

 

 

 

הרשמה לאירוע

הזמנות מקוונות בלתי אפשריות לאירוע זה.

טקס הסרת הלוט במעבדת Pearl ע"ש גיא סלע