ידידי הטכניון בישראל

מרכז מהודר לממציאים בטכניון

להפוך חלום למציאות! פיתוח חשיבה יצירתית, התנסות בתהליך ההמצאה המרתק ועד למימוש רעיונות יזמיים פורצי דרך! הטכניון הקים מרכז עיצוב יצירתי והנדסי לעידוד סטודנטים, תלמידי תיכון וממציאים מהקהילה לחלום ולדמיין, ולא פחות חשוב – לשים בידיהם את מגוון הכלים ההנדסיים, הידע הנדרש לתכנון וצוות טכני מקצועי. מטרת המרכז היא לחשוף את הבאים בשעריו לעולם העיצוב על ידי מתן הזדמנות להפוך רעיונות למודל אב טיפוס.
המרכז מעודד שיתוף פעולה בין הפקולטות בפיתוח פרויקטי גמר רב תחומיים, מספק ציוד מתוחכם וצוות הטכני מלווה. המרכז תומך ביישום פרויקטים יזמיים חדשניים. המרכז מספק את מגוון הכלים ההנדסיים והידע הנדרש לתכנון, בדיקה ויישום של רעיונות מורכבים וחדשניים הדורשים שילוב של אופטיקה, מכטרוניקה ומכניקה. הציוד העומד לרשות הסטודנטים והתלמידים כולל מערכות CAD/CAM סדנאות עץ, מתכת ופלסטיק; מעבדת אב טיפוס מהירה; מעבדת אלקטרוניקה (לתהליך התכנון הכולל שילוב של הנדסת מכונות, הנדסת חשמל, הנדסת תקשורת, הנדסת בקרה והנדסת מחשבים); טכנולוגיות מתקדמות כגון הדפסה תלת מימדית, חיתוך בלייזר, חיתוך סילוני מים וכו'.
הרבה יותר מציוד וחומרים מתקדמים (שהם חיוניים), המרכז מספק גם ליווי צמוד של פיתוח וייצור המוצר על ידי הצוות הטכני של המרכז ומהווה מקום מפגש לסטודנטים, תלמידים וממציאים יזמיים מכל רחבי הקמפוס ואזור הצפון. המרכז זמין לכל הסטודנטים בטכניון, ללא קשר להתמחות או ניסיון. סטודנטים יורשו לעבוד במרכז לאחר הכשרה מתאימה של הצוות המקצועי.
המרכז משתרע בשטח של כ- 1,000 מ""ר בקומה התחתונה של בניין דנציגר, שנבנה בשנת 1966 וממוקם ליד הפקולטה להנדסת מכונות. המרכז זמין לבני נוער בכל רחבי הארץ, סטודנטים וחברי סגל בטכניון.