ידידי הטכניון בישראל

מרכז סגול לחומרים מרוכבים

תרומת סמי סגול להקמת מרכז סגול לחומרים מרוכבים, בפקולטה למדע והנדסה של חומרים. המרכז החדש בן 3 קומות, משתרע על פני שטח של כ- 2,800 מ"ר וכולל בתוכו: 12 מעבדות מחקר, חללי לימוד ועבודה, 2 חדרי מיקרוסקופ אלקטרוני, משרדים וחניון תת-קרקעי.

אירוע חנוכת מרכז סגול לחומרים מרוכבים בפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון נערך ב- 12.6.2023 בהשתתפות אורחים רבים מהארץ והעולם, הנהלת הטכניון ונשיא הטכניון – פרופ' אורי סיון, דיקנית הפקולטה, פרופ' גיטי פריי ומשפחת סגול.
פרופ' פרץ לביא, יו"ר ידידי הטכניון בישראל, בירך ואמר "סמי סגול הוא לא כימאי, הוא אלכימאי. האלכימיה העתיקה שמקורה במילה היוונית כימיה, היא אומנות של שינוי מתכות. האלכימאים היו למעשה מדעני חומרים: הם ידעו כיצד להפוך מתכות בסיס לזהב ואילו סמי הופך פלסטיק לזהב. היום המושג כימאי מושאל לתאר אנשים שיש להם את היכולת והכישרון להפוך דברים לטובים יותר. סמי וטובה עושים כל שביכולתם להפוך את העולם והחברה לטובים יותר: במוסיקה בספורט, ברפואה, בחינוך, בחקר המוח, מדע חקר החומרים ועוד ועוד. למעשה חייהם מובלים על ידי עיקרון אחד – תיקון עולם. אני אפתיע אתכם כאן שכן סמי בנוסף להיותו אלכימאי הוא מפגין כישרון רב גם כמהנדס אזרחי. בעקביות רבה הוא בונה גשרים בין חוקרים, בין מוסדות אקדמיים, בין פקולטות, בין דיסיפלינות, בין העם היהודי ומדינת ישראל. הוא עושה זאת בהבנה של אתגרי העתיד וראייה עמוקה של העתיד. הוא עשה זאת בעסקים והוא עושה זאת יחד עם טובה בפילנתרופיה. סמי תרם והעניק לטכניון את מרכז סגול לחומרים מרוכבים וזו דוגמה נפלאה לחזון וליכולת שלו לצפות את העתיד לבוא. העולם נעשה יותר חם, יותר מזוהם ויותר צפוף מדי חודש. אנו זקוקים לחומרים חדשים שיהיו חזקים יותר, קלים יותר, מזהמים פחות ופחות יקרים. מרכז זה שאנו חונכים היום יהיה מרכז לחדשנות ויצירתיות של חומרים מרוכבים וחדשניים ומי יודע אולי הזוכה השני בנובל מהפקולטה הזאת יהיה ממרכז סגול לחומרים מרוכבים".